Türkiye'de nüfusa oranla en fazla araca sahip olan Bursa'da, tıkanan trafiğe çare olmak için Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şubesi, büyük kısmı büyükşehir belediyesi sorumluluğundaki düzenlemelerin yapılması için 'Trafik sorunları ve çözüm önerileri' dosyası hazırladı. Dosyada 12 temel tavsiye ile 11 bölgesel sıkıntıyla ilgili çözüm yolları somut bir şekilde ortaya konuldu.
Bursa Büyükşehir sınırlarında 1.5 milyon nüfus kaydına karşılık 355 bin araç bulunduğuna dikkat çekildi. Bursa Valiliği ve Ulaşım Koordinasyon Merkezi sekretaryasına ulaştırılan dosyadaki temel çözüm önerileri şu şekilde sıralandı:
"1- Eski Bursa olarak bilinen Ulucami civarı, Altıparmak, Çekirge, Fevzi Çakmak, Uluyol, Gazcılar bölgesindeki araç yoğunluğunun yüzde 50'sini toplu ulaşım vasıtaları oluşturuyor. Şehrin her noktasından ve özellikle batı bölgesinden Bursaray'a paralel gelen otobüsler imkanlar ölçüsünde kısıtlanmalıdır. Raylı sisteme dikine taşıma yapılmalıdır. Şehir merkezindeki istasyonlardan kısa süreli yüksek doluluk oranında vasıtalarla eski Bursa'ya yolculara ek maliyet getirilmeden ring seferleri ile ulaşım sağlanmalıdır. Dolmuşların, taksiye dönüşümü hızlandırılmalıdır. Gençosman kavşak içindeki minibüs durakları kaldırılmalıdır. Bursaray Yıldırım etabında minibüsler her istasyona dikine hizmet eden otobüsler haline getirilmelidir. Servis araçlarının boyutu 18-24 kişilik araçlara dönüştürülmeli, eski büyük otobüsler hizmetten kaldırılmalıdır.
2- Merkezdeki cadde üzerinde faaliyet gösteren tamirhane, oto yedek parçacı, boyacı, inşaat malzemeleri satanlar ve oto kiralamacılar şehir dışındaki uygun sitelere alınmalıdır.
3- Ana arter üzerinde yapılan alış veriş merkezlerinin yeterli park alanına sahip olması sağlanmalı, bu yerlere giriş için gerekli kavşakların yapılmadan açılmalarına müsaade edilmemelidir.
4- Araç sayısındaki artışa paralel katlı otoparklar inşa edilmelidir. Belediyelerin imar verirken aldığı otopark fonunda biriken paralar bu işte kullanılmalı, pahalı olduğu için büyük kısmı boş kalan otoparklar, tarifeler ucuzlatılıp kolaylaştırılarak kullanım oranı yükseltilmelidir.
5- Çevre Yolu girişlerinde küçük yolcu terminalleri oluşturulmalı, OSB ve alt yapı çalışmalarına malzeme taşıyan kamyonların şehir içine girişleri de gece saatlerine alınmalıdır.
6- Yaya kaldırımlarındaki esnafın işgalleri ortadan kaldırılmalı
7- Birçok ilde uygulanan kavşakların kamera sistemi ile merkezden kontrolü ve trafik ışıklarının ayarlanması uygulamasına bir an önce geçilmelidir
8- Atatürk Anıtı ve caddesinde yapılan törenler sebebiyle bu güzergahın sık sık trafiğe kapatılması engellenmeli, kutlamalar şehir stadyumu veya kent meydanına alınmalıdır. (Valilik uygulamaya koydu)
9- Şehir merkezindeki cadde üzerindeki semt pazarları özel alanlara aktarılmalıdır.
10- Doğu Yakın Çevre Yolunda karanlık kalan bölümler aydınlatılmalıdır.
11-İnönü caddesinde, Cumhuriyet caddesinden enine araç geçişi ile bölünmemelidir.
12-Çöp toplama araçlarının ana güzgargahlara giremeyeceği saatler UKOME tarafından belirlenip, çöp kamyonlarının işleri akşam saatlerine alınmalıdır."
Raporda ayrıca, belediyenin gündeminde olan 13 katlı kavşaktan önce BESAŞ, Gürsu, Beşyol, Tofaş kavşaklarının inşa edilmesi, Sönmez Flament ve Hal Köprülü kavşaklarının eksik luplarıın süratle tamamlanması istendi.
Bölgesel olarak yaşanan sıkıntılar da 11 madde halinde raporda yer aldı.
Maddeler şu şekilde sıralandı:
"1-Almira Otel ve Osmangazi Belediyesi önünde batçık çıkışlarında yaşanan kesişim kargaşası ve kazaların önlenmesi için, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin E-5 de yaptığı gibi, yan yolların bariyer ile bölünerek kapatılmalıdır.
2-Soğukkuyu caddesinden İzmir istikametine gidenlerle, il merkezinden gelenlerin çatıştığı Mudanya yol ayrımındaki kargaşanın önlenmesi için bölgede yapılacak düzenlemeler ortaya konuldu.
3-Yüksek İhtisas Hastanesi çıkışında açılan orta refüj aralığı Ertuğrulgazi'den gelen trafiği kilitlediğinden kapatılması, ambulansların acil girişi için başka bir formül bulunması tavsiye edildi.
4-Çekirge Armutlu meydanından Zübeydehanım'dan gelen trafiğin doğu tarafından gelen trafiği kesmesi engellenmeli, araçlar 1 Murad Cami'ne doğru yönlendirilip, yukarıdaki meydandan döndürülüp aşağıya inmeleri sağlanmalıdır.
5-Ankara Yolu Gürsu Kavşağı'nda düzenleme yapılarak merkezden gelen Gürsu'ya dönüşlerde yığılan trafiğin ortadan kaldırılması
6-Çatalfırın viyadüğüne alternatif Şehreküstü'den Atatürk caddesine çıkış oluşturulması, Gazcılar caddesinin Demirtaş istikametine, Darmstad Caddesi'nin stadyum istikametine tek yönlü çalıştırılması, kent meydanındaki yaya trafiğinin caddeye taşmasının bariyerlerle engellenmesi, Setbaşı Köprüsü ile İnönü caddesi arasındaki bölümün sadece toplu taşıma araçlarına kullandırılması, küçük araçların şu anda kapalı olan Ünlü cadde Yiğit Köhne Camii önünden Yeni Cumhuriyet caddesine aktarılması
7-Gökdere Köprülü kavşağının eksik olan dönüş kolunun inşası bölgedeki karışıklığı ortadan kaldıracaktır
8- Halk Köprülü kavşağının eksik lupunun bir an önce tamamlanması Eski Gemlik Yolu başındaki sıkışıklığı çözecektir
9- Sönmez Flament Kavşağındaki eksiğin tamamlanması ile bölgede yeni bir düzenleme yapılabilecektir
10-İzmir-Ankara yolu ve yakın çevre yolunda trafik kontrol noktaları oluşturularak hız denetimi yapılmasına imkân sağlanmalıdır
11- Hacivat Köprüsü'nün büyütülerek 3 şeritten 2 şeride inen bölgedeki daralmanın giderilmesi sağlanmalıdır" denildi.